Missad hit!

 

När jag först hörde Rocky Riviera nån gång förra sommaren så var det nån sång där hon rappade till nåt jävla soul-beat som, jag vet inte det lät som en melodi Talib Kweli hade i skapat i sitt huvud när han ville imponera på Zap Mama. Jag litar fan inte på Talib Kwelis huvud och jag tyckte inte att det vor nog spännande för att jag skulle kolla in henne mer!

Men så häromveckan såg jag henne iklädd San Francisco 49ers lagfärger inför Superbowl och jag klickade mig vidare och såg den här videon här ovan! Ta mig tusen om det inte visade sig att hon är rätt king ändå. Det är Rocky som rappar först visst fan är hon cool. När jag såg den här video var jag också rätt hype på att höra Plain Jane igen, pga sen hon släppte sitt mixtape för några år sedan har hon mest typ släppt videos till gamla låtar och låtit andra New Bay-artister skina typ. Men så var hon med på massa sånger på Kool Johns nya mixtape och rappade skitbra. Jag var alltså även pepp på att höra Oh Blimey igen! För jag lyssnade ju ändå rätt mycket på hennes mixtape innan sommarn typ och sen har jag glömt bort henne.

Raven Sorvino var den enda av rapparna jag inte hört förut och jag ogillade henne starkt redan från början pga hon heter Raven nånting. Baltimore Ravens var ju alltså 49ers motståndare och banemän i Superbowl, fuck dom. Men jag är inte arg på Raven Sorvino längre, dels för att hon nog inte har något med fotbollslaget att göra och dels för att jag tyckte mest om hennes vers på sången. Hon är ju minst Talib Kweli och mest Trina om en säger.

En annan sak, den här remixen fick mig att gå tillbaka och lyssna på den här gamla Traxamillion-producerade dängan här nedan, pga ville höra om det var samma låt upphettad 2012 typ. Det var det väl inte men fan vad kul att höra Jacka när han var mer poppig igen:

 

PS. kolla Plane Jane och Oh Blimeys taggar här på bayonnaise för att höra mer av dem!

Kommentera

