Prata om Eazy E jag kommer gilla det

 

The Bobby Effect fick lite shine för nåt år sen när hon gjorde en egen remix på Drakes The Motto som handlade om kaniner. Jag lyssnade, tittade på videon, och kände hon helt enkelt var för dålig till och med för mig, och jag lyssnar ändå på massa dålig rap (kollar upp saker annars vet jag ju inte om det är bra).

Men! Precis som jag oftast ger jag artister som får regelbunden shine en till chans så småningom även om jag inte gillar dem först, pga nu förtiden syns och rappare ofta första gången när de är i ett jävligt tidigt stadie av sin karriär och några års träning kan ha gjort underverk.

Så nu när nån retweetade en länk till den här Bobby-sången där hon ger en tribute till Eazy E ja då var det fan i mig dags att ge henne en till chans. Och, det är nu bevisats jag älskar alla som älskar Eazy-E, så jävla based. Asså jag tycker att det här är så bra. Det är också jävligt kul att hon inte kan hålla sig ifrån att le med hela ansiktet även när hon sjunger refrängen och egentligen borde se lite argare ut. Anyways, precis som alltid tar jag en mental note att nästa gång jag ser nån prata om att The Bobby Effect ska släppa ett nytt tape så ska jag kolla in det, hoppas det inte dröjer år!

BONUS: Den här sången här nedan var rätt ok också, och det är kul med cameos av bukt-rapparen Krissy och några i HBK typ Iamsu.

 

Kommentera

