Darling Bonnie och några killar

26 views.

Min kompis Jesper (@ofrivillig) skröt på internet om någon Camron-konsert han såg i sin hemstad San Francisco så jag bad honom hålla truten, typ. Det gjorde han inte! Inte alls! Istället mailade han ett långt mail som visst var tänkt som tweet-drafts (asså skriver du drafts till dina tweets???). Hursomhelst, det här mailet handlade om hela Jespers afton inklusive några ord om förbanden. Och vad glad jag är för det! Ja jag kan erkänna att jag antog att jag skulle känna igen förbanden från nån av de jävla bloggarna om musik från bukten (typ thizzler, young monc och northerncalirapmuzik osv) men ICKE.

Det visar sig att artisterna Ofrivillig såg live har typ 0 närvaro på world wide web. För att illustrera detta byter jag idag på ordningen som jag klistrar in videorna ni ska lyssna på, istället för t ex bäst musik överst och först så får ni nu titta på videon med minst antal youtube-views först. Först ut är Fly Lane Gang (alltså Fly Street Gang finns ju redan vad tänkte ni på????!!!) med deras sång som antingen heter ”Official Video” eller som inte har något namn utskrivet. 26 views.

Här under kommer först Jespers sammanfattning (av tweet-drafts) av Fly Lane  Gang och deras frontfigur Jae Macs konsert, och sedan den andra videon. Det är Trust Up Off It med Jae Mac och Timbo, och dess 75 views.

”Next up är Jae Mac and Fly Lane Gang. Wifey hade två dansare som hade rutiner och korigrafi och hela skiten. Jae Mac kommer upp med sex-sju snubbar. Jag är ledsen men det är fan en fin linje när detta funkar. FLG får det inte riktigt att funka. En kille dansar fånigt med en blunt i handen HELA konserten. Och med fånigt menar jag FÅNIGT…

….Bara tre personer har mikrofon och de andra är bokstavligt talat weed carriers då de bär runt på blunts mellan publiken till bak på scen och tillbaka igen i ett obegripligt mönster. Då och då kommer det en låt som är fet dock och de har sjukt mycket support från hemmapubliken….”

75 views.

Så uppenbarligen lever hyphyn än utanför internet! Sist men inte minst kommer den virala succén Darling Bonnie med hennes 1386 views på sången Far From Perfect. Hon ser fan rätt cool ut i de där cafébiträde till te-salong-kläderna hon rockar. Jag vågar säga att Darling Bonnie förtjänar varenda view och 1000% till, hon är ju helt klart bäst så här när man ser henne på youtube iaf. Det var även henne Jesper gillade bäst:

”Inga backuprappare och inga weed carriers utan bara två dansare (som är galet bra) en dj och en mikrofon. OCH HON DÖDAR DET. Darling är nåt så sjukt ovanligt som en rappare som man hör att hon har bra texter live. Jag har bara hört en låt av henne innan så allt är ju typ nytt. Publiken är helt såld från början. Hon ger shoutouts till alla tjejer, dissar snubbar. Hiphopkonserter handlar till 90% om charm och resten teknik och Darling Bonnie har sjukt mycket av båda. Jag blir helt såld, resten av publiken med.”

1386 views.

Jesper skriver lite om nån som heter Wifey också, ja just det tänker ni (Onda) nu, henne vet vi vem det är hon var med på sången Cali av E-40 och Too Short där nån poor-mans Roger Troutman sjöng refrängen och hon rappade sist. Precis, hon var väl aite på den sången men eftersom hon har världens sämsta namn om en vill bli hittade på t ex youtube så blir det inget av henne ikväll. Shoo.

PS. Nu när vi valde den här specialordningen på videorna med minst views först istället för bäst först var det väl ett roligt sammanträffande att det blev tvärtomordning också, sämst först och bäst sist!

Kommentera

