Världar krockar

Nu var det visserligen några år sen jag var djupt nere i 80s & 90s Miami Bass, eller alla Bass.. Ändå känner jag, jag tror typ att jag fortfarande är en Miami Bass-lyssnande människa. Kanske är det inte sant, det spelar ingen roll för jag känner ändå att jag är så nära genren att du kan få mig att lyssna på vadsomhelst om du påstår att din sång inspirerats av en gammal Miami Bass-favorit (nu namedroppar jag här är, flera flera artister från förut) som MC Ade, DJ Magic Mike, Poison Clan och givetvis GUCCI CREW.

Vad händer då när Berkley hyphy-rapparen Malki Means King, världens gladaste rappare, den människa jag typ minst nånsin anade skulle lyssna på Gucci Crew inleder sitt mail så här:

”Malki Means King New Single ”Candy” Hip Hop song with an 80s twist. This song was inspired by the ”Gucci Crew” song ”Sally.” All about one of my favorite features on cars, the paint!”

Ja då gör jag ett undantag: jag lyssnar på sången. Nu är det er tur. Kör!

Bonus:
Min riktiga Gucci Crew favorit var annars denna:

Kommentera

